Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz
Menu Zavřeno

Pathfinder cross 110 – speciální benzinový motorový invalidní vozík

Pro výlety do přírody, kam s mechanickým vozíkem nebo osobním automobilem není přístup.
(výrobce: MH vozík, Miroslav Hass, Losiná, Stod)

Dle sdělení výrobce, pana Hasse ze dne 28. 1. 2011 se tento typ již nevyrábí.

Před rokem jsem zakoupil Pathfinder cross 110 – speciální motorový invalidní vozík (výrobce: MH vozík, Miroslav Hass, Losiná, Stod), pro výlety do přírody kam s mechanickým vozíkem nebo osobním automobilem není přístup. Jsem upoután na invalidní vozík s diagnózou paraplegie dolních končetin.Problémy začaly už objednáním výrobku. Výrobce přislíbil dodání do jednoho měsíce a požadoval zálohu ve výši 50% pořizovací ceny. Celková cena výrobku s dodatečnými úpravami včetně zesílení rámu pro vyšší nosnost byla 73 300,- Kč. Vozík dle návodu má nosnost 120 kg a moje hmotnost je 66 kg (tyto informace jsou podstatné pro další sled událostí). Po měsíci čekání vozík stále nebyl hotový. Výrobce se odvolával na časovou zaneprázdněnost. Vozík byl dodán až po dvou měsících s příslibem, že v celkové ceně po Novém roce obdržím certifikát potvrzující, že jde o motorový invalidní vozík.Po dvouměsíčním čekání výrobce dodal vozík a moje vyjížďky do přírody mohly začít. Z vozíku jsem byl nadšen, než se začaly objevovat první závady. Po několika ujetých kilometrech na vozíku přestala svítit zadní světla, blikače a šrouby se začaly uvolňovat. V současné době mám s vozíkem najeto přes 420 km a jsem s tímto výrobkem velmi nespokojen. Tolik oprav a seřizování jsem nečekal. Pokud doma nemáte svářečku a šikovného technika, tak je koupě tohoto výrobku riskantní záležitost. Výrobci se nedovoláte a ušetříte si spoustu problémů, jak se dostat z výletu na Pathfinder cross 110 domů.

pathfinder-cross_00pathfinder-cross_01

 

Pro přehled uvádím několik vážných závad, které se mi staly. Podotýkám, že s vozíkem jsem nejezdil v těžkém a náročném terénu, ale zpravidla po zpevněných lesních, polních a asfaltových cestách.

  • prasknul rám pod motorem a utrhly se spodní držáky motoru (z tohoto důvodu jsou výše uvedeny nosnosti vozíku, zesílení rámu a moje hmotnost)
  • nedostatečná ochrana ventilátoru – do prostoru se dostala větev, ulomila vrtulku ventilátoru a tím znemožnila chlazení motoru
  • nekvalitní palivový filtr – při vyjetí palivové nádrže došlo k znečištění karburátoru (zanesení trysek) a to opakovaně, i když palivo nedošlo
  • spálila se startovací cívka a CDI jednotka (pořád probíhalo startování, i když byla vypnutá spínací skřínka)
  • nutnost utěsnění světel – při projetí kaluží se do nich neustále dostávala voda a světla byla nefunkční
  • za jízdy mi praskla zadní kyvná vidlice (viz foto)
  • sedadlo není pro vozíčkáře ze zdravotních důvodu příliš vhodné, má v sobě tenký molitan a sed je tvrdý, v podstatě na prkně

P1050272 P1050302 P1050322

Vozík mám už skoro rok a slíbený certifikát jsem dosud neobdržel. Dle sdělení výrobce je ve státní zkušebně (o čemž důvodně pochybuji). Po rozebrání vozíku jsou vidět velké nepřesnosti a vůle na rámu. Materiál je značně nekvalitní neboť rám práská již při poloviční zátěži. Kontaktoval jsem písemně výrobce ohledně závad, ale bez odezvy. Moje obavy z dalšího používání vozíku jsou opodstatněné. Prý výrobcem avizovaný „Hledač cest“ pro naše výlety do přírody? Zarážející je, že takto nekvalitní výrobek je nabízen a prodáván nechodícím lidem, kteří nemohou z vozíku v případě závady vystoupit a dotlačit jej domů.

Motorový invalidní vozík – Pathfinder cross 110 je z mé zkušenosti velmi nekvalitní.

autor textu: Dražka Jiří

2 Comments

  1. Pavel

    Zkušenost mého táty s prodejcem tohoto samohybu jsou taky velmi špatné. Čtyřkolku mu dodal jen s jedním klíčkem do zapalování s příslibem brzké nápravy. Během prvních pár dní se vyskytlo několik spíše drobných závad a ztrát některých komponentů. Přes několik urgencí se prodejce nepodařilo ani po několika měsících uhnat. Požadavek na garanční prohlídky uváděný v návodu k obsluze zní spíš jako provokace. Bohužel musím ostatní taky varovat, že toto vozítko je pro invalidy poněkud riskantní investice a to ne jenom kvůli technické kvalitě zpracování, ale hlavně pro neexistující servis.

Komentáře nejsou povoleny.